Det är ju fantastiskt! Alla dessa människor som öppnar sina hus, hem och gårdar på sommrarna för att driva sommarloppis. Överallt efter vägarna i vårt avlånga land ploppar det upp loppisskyltar lite knaggligt textade med målarfärg på på masonit, som leder en till ladugårdar, logar och skjul fyllda med billiga och miljövänliga andrahandsfynd. Jag älskar dem! Och alltsomoftast kan man också köpa hembakta bullar, kakor och kaffe för en spottsyver, att avnjutas i sommarsolen. Underbart! 

Mina senaste fynd är en underbar prickig liten tekanna för höstens kommande teorgier, en liten barnklänning med fina ugglor på och så tokbilliga dragkedjor i regnbågens alla fäger. Dragkedjorna fick jag för övrigt lov att pruta uppåt när jag köpte för jag tyckte den gamla damen var på tok för billig =)

Ut och njut och fynda!

Soolsken! / oknytt

